Saturday, April 18, 2009

Aku Harus Kuat....Sahabat,aku memerlukan mu



Salam....dah lama x wat post baru...coz bz ckit skrg nie....

So..ari nie...just nk luahkan rasa tertekan yg melanda diri ini...serius nak dikatakan this week la paling tension..dgn mcm2 perkara yg berlaku...

Mula ada perselisihan dgn shbt n sampai skrg x tegur...Ya Allah,berdosanyer ana rasa..mungkin kerna sikap ego ana nie sendiri...dah minta mf kat shbt tu..tp x der respons pun dr shbt tu sendiri...maybe shbt ana tu memerlukan masa tuk memberi kemaafan...

Hmmm...klu nak ckp psl ego diri ni..
Ya Allah...memang ana mengaku...klu bab nak minta mf or mulakan something perkara...memang ana x mau buat n lakukan...tp setelah ana berjumpa dgn perjuangan yg Allah temukan ini...ana belajar tuk rasa mengurangkan ego itu...

Alhamdulillah...dari situ ana byk belajar...byk kelemahan-kelemahan yg ada pd diri ana yg lemah n hina ni...

Tp alhamdulillah...perjuangan tu la yg byk memberi peluang ana tuk memperbetulkan segala kelemahan...

Klu dulu..ana seorg yg mudah panas baran n ckp ikut sdp mulut jer..tp alhamdulillah...dgn bantuan semua shbt dlm perjuangan itu..ana dpt control sikap panas baran n berfikir dulu sblm bercakap...

Bersyukur sgt pd Allah coz ana menjadi insan yg terpilih diantara umat manusia di dunia ini utk memperjuangkan agamaMU dlm perjuangan ini..

POINT NAK CKP KAT ATAS TU:ada selisihan phm dgn shbt...n buatkan ana rasa bersalah

Ok..perkara len yg buatkan ana rasa kurang ceria...mengenai project system tuk practical nie...Ya Allah...dah terasa x mampu utk berfikir n lakukan...dah nek pening sgt tgk coding system nie...dah puas pikir...

Mcm mane nie...dah la terasa ada gap dgn shbt2 len..itu pun ana yg timbulkan gap tu...tp serius ana dah rasa x mampu...nak menangis pun dah rasa mcm x leh nak kuarkan air mata...hingga tahap dah x tahu nak nangis mcm mane...


Ya Allah...aku memohon padaMU Ya Allah...Engkau kuatkanlah ikatan antara hati-hati sahabt2 ku ini...
aku rindukan ukhwah yg terjalin itu..aku ingin merasa kemanisan itu..

Ya Allah..Engkau bersihkanlah ati ku ini dr titik2 hitam...bersihkanlah ati ku ini...aku tidak sanggup menghadapi penyakit ati kerna ati itulah raja bg tubuhku...

Ya Allah...aku memohon padaMU..Engkau permudahkanlah aku utk menyiapkan system practical ku ini....aku memohon padaMU...

Ya Allah..Engkau lembutkanlah ati shbt ku yg aku berselisihan phm tu..agar shbt ku itu dpt memaafkan diriku ini..

Ya Allah..sesungguhnye aku malu untuk meminta kpdMU...aku hambaMU yg hina yg byk melakukan laranganMU...

Ya Allah..masih ada lg keampunan buatku Ya Allah...Engkau ampunkanlah segala dosa yg aku lakukan selama aku menumpang hidup diatas muka bumiku ini...

aku memohon Ya Allah...Engkau tabahkanlah atiku utk menempuh dugaan yg Engkau berikan padaku...sesungguhnya Engkau tahu akan kekuatan diriku dan aku yakin dgnMU sepenuhnye...

Ya Allah...Engkau tetapkanlah imanku..jgn lah Engkau bolak balikkan atiku ini...Ya Allah...Engkau perkenankanlah doaku ini...


Buat sahabat-sahabat yg ana amat sygi n cintai...ana amat memerlukan sokongan antum dan antumna semua kerna sahabat jugalah aku harus menjadi kuat...

Ana memohon agar shbt2 dpt doakan ana dpt ciapkan system n berjalan lancarnyer time present system pd 4 MEI ini...kerna present inilah yg akan menentukan perjalanan hidup ana....

Syukran wat shbt2 yg byk membantu...sesungguhnye jasa antum n antumna semua amat ana hargai n x dpt ana balas walaupun dgn harta yg byk...smg Allah memberikan keredhaan wat semua shbt2 ana....





~mardhatillah~

3 comments:

aya harith said...

kak tiqah..

KUAT!!

RiJAluDDin said...

“Hidup ini tidak terlepas daripada ujian, lebih-lebih bagi mereka yang mewakafkan hidup mereka pada jalan INI. Makin besar ujian, makin besar ganjarannya disisi Allah.”

DilFa said...

Firman Allah:"katakanlah(Muhammad), tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah pelindung kami, dan hanya kepada Allah bertawakal orang2 beriman" (Al-Taubah:51)
sabar ya uhkt..bila kita ditmpa ujian ucapkanlah 'innalillah wa inna ilaihi rajiun..'..kalimah ini meingatkan kita kukuhkanlh rasa kehambaan..buknkh kita hamba Allah dn kpdNya kita akn kmbali?dn sememangnya kita layak dn patut diuji krn kita adlh seorang hamba..Sabar ye..
sesungguhnya Allah snts brsama dgn org yg sabar..^^