Monday, October 18, 2010

Raja Ku

 Salam....dah lama x update blog nie ye...asif wat semua...mcm2 benda yg berlaku...mcm2 perkara yg ana pelajari....setiap hari Allah menganugerahkan keadaan yg berbeza tuk kita pelajari....tuk hari nie...di pagi hari..



Bukanlah luahan..cume ingin berkongsi apa yg ana rasa sewaktu meting pg smlm....ana x pasti...tiba2 terlahirlah apa yg ana tulis pada buku ana....

"Kenapa Allah berikan aku hati & perasaan??...kenapa???....amat payah untuk aku menjaganya...terlalu byk perit,duka, luka yg dihadapi...terlalu byk juga suka, kebahagiaan & terlalu byk kotoran di dalam hati ni....kenapa aku mempunyai perasaan???..amat payah untuk aku mengawal rasa marah & bersangka buruk pd org len...kenapa???...aku terasa tidak terdaya untuk menjaganya...kenapa???...."

x tahu la kerana rentetan apa yg berlaku pd waktu meting smlm yg menyebabkan ana rasa begitu...ana hanya tersentuh apabila ada seorg dikalangan ahli meting yg membuat muka & mcm x nak dgr apa yg ana perkatakan.....ooo..begitu rapuhnya hati ini..barukan sbb begitu ana tersentuh habis hingga hampir mengalir air mata...tp bila ana fikirkan semula...mungkin ana pernah wat begitu pd org len...so, apa yg kita beri pasti akan kita dpt balik...

Ya Allah, terasa berslhnya diri ini...aku tidak cukup kuat untuk hadapi dugaan2 ini...aku memerlukanMu untuk membantuku Ya Rabb....

ana sendiri pelik dgn diri nie...ana lihat diri ini terlalu sensitif sejak 2 menjak nie..apakah yg berlaku pd diri ini??..ana x mengerti..apakah selama ini ana dah terlalu byk menyakitkan hati shbt2 ku???....shbt2 ku, maafkan ana andai selama ini ana melukai hati antum...tiada niat dihati untuk melukai hati antum...cume ana tidak sedar rupenye dgn perbuatan ana, membuatkan shbt2 ana terluka....

ana juga sedar bahawa, rentetan kosert Adam Lambert di Bukit Jalil...ana merasakn selama mana Allah akan menahan bala tuk kita di Malaysia??...ana rasa, sudah semakin hampir kita dgn hari pembalasan....itu membuatkan ana tidak mahu memikirkan lg tuk peneman hidupku seperti mana yg dipinta oleh ibu ana....kerna ana rasa, ana x sempt tuk melakukan itu....jika bukan kerana hari pembalasan..tp, mungkin kerana Allah lbh menyayangi ana untuk berada di tempat lain....ana redha, ana pasrah..ana tahu,masanya sudah hampir & sgt hampir...ana hanya berusaha yg terbek hanya untuk bertemu dgn cinta ana dunia akhirat --> Allah....


Ya Allah, smg pertemuan aku dgn Mu dlm keadaan aku elok pakaiannya....elok dgn amalannya...amin

KOME POWER!!!
~mardhatillah~

No comments: